NUMER KONTRAKTU:

ETAP I: GDDKiA/OWR/PO/59/R/R-2/2008

OPIS PROJEKTU

Projekt obejmuje zaprojektowanie i wykonanie drogi ekspresowej S-8 na dwóch odcinkach:

  • ETAP I: od węzła,,Pawłowice" ok. 0+500 (km 0+497,88) do węzła,,Dąbrowa" w km 22+593,31,

Projekt obejmuje w szczególności opracowanie projektu budowlanego, projektów wykonawczych i realizację robót opisanych w zakresie prac.

KOSZT PROJEKTU:

ETAP I: 448 807 758, 80 PLN (brutto)

PRZEWIDZIANY CZAS REALIZACJI:

ETAP I: 33 MIESIĄCE i 17 DNI

Data zakończenia:

ETAP I: 17.09.2012 r.

ETAP I:

Podstawowe parametry drogi ekspresowej S-8:

  • długość odcinka 22,1 km
  • klasa drogi S
  • kategoria ruchu KR 6
  • prędkość projektowa 100 km/h
  • prędkość miarodajna 110 km/h
  • liczba jezdni 2
  • szerokość jezdni 2x3,50 m
  • szerokość pasa awaryjnego 2,50 m
  • szerokość opasek wewnętrznych 0,50 m
  • szerokość poboczy gruntowych 1,50 m
  • dopuszczalne obciążenie na oś 115 kN
  • skrajnie pionowe 4,70 m

Mapa 1.

Kontrakt obejmuje w szczególności opracowanie projektu budowlanego, projektów wykonawczych i realizację następujących robot na odcinku „Pawłowice – Dąbrowa”:

  • budowa drogi ekspresowej S-8 o długości ok. 22,1 km
  • budowa Węzła Łozina łączącego proj. drogę ekspresową S-8 z drogą powiatową nr 1453D
  • Rys. 1. Węzeł Łozina

  • przebudowa Węzła Dąbrowa łączącego proj. drogę ekspresową S-8 z drogą wojewódzką Nr 340 i drogą krajową nr 8
  • Rys. 2. Węzeł Dąbrowa

  • budowa MOP-III Michałowice Płd. przy drodze ekspresowej S-8 w zakresie parkingów, dróg wewnętrznych, budynku WC, miejsc rekreacyjnych, zieleni i niezbędnej infrastruktury towarzyszącej (z rezerwą terenu pod przyszłą budowę stacji paliw i motelu).
  • Fot. 1.

  • budowa MOP-III Michałowice Płn. przy drodze ekspresowej S-8 w zakresie parkingów, dróg wewnętrznych, budynku WC, miejsc rekreacyjnych, zieleni i niezbędnej infrastruktury towarzyszącej (z rezerwą terenu pod przyszłą budowę stacji paliw i motelu).
  • Fot. 2.

  • przebudowa drogi gminnej nr 4704011 Pruszowice - Ramiszów na odcinku ok. 0,57 km – przejazd Ramiszów
  • przebudowa drogi gminnej Ramiszów - Pasikurowice na odcinku ok. 0,37 km – przejazd Pasikurowice
  • przebudowa drogi powiatowej nr 1910D Pasikurowice - Bukowina na odcinku ok. 0,45 km – przejazd Bukowina
  • przebudowa drogi powiatowej nr 1341D Skarszyn - Długołęka na odcinku ok.0,43 km – przejazd Budziwojowice
  • przebudowa drogi powiatowej nr 1911D Łosice - Kępa na odcinku ok. 0,99 km – przejazd Łosice
  • przebudowa drogi powiatowej nr 1913D Januszkowice - Jaksonowice na odcinku ok.0,46km– przejazd Januszkowice
  • przebudowa drogi gminnej nr 4706020 Januszkowice - Dobrzeń na odcinku ok. 0,35 km – przejazd Dobrzeń
  • przebudowa drogi powiatowej nr 1480D Dobroszyce - Borowa na odcinku ok. 0,77 km – przejazd Stępin
  • przebudowa drogi gminnej nr 4717006 Jenkowice -Smardzów na odcinku ok. 0,42 km – przejazd Jenkowice
  • przebudowa drogi powiatowej nr 1472D Jenkowice - Oleśnica na odcinku ok. 0,46 km – przejazd Dąbrowa
  • budowa dróg dojazdowych obsługujących przyległe tereny o łącznej długości ok. 34,9 km
  • budowa systemu odwodnienia dla drogi ekspresowej i pozostałych dróg (rowy; rowy szczelne; zbiorniki retencyjne, odparowująco-infiltracyjne i odparowujące; kanalizacja deszczowa; urządzenia podczyszczające)
  • budowa 17 obiektów inżynierskich o konstrukcji betonowej sprężonej lub żelbetowej o długościach ze skrzydłami podanych poniżej, w tym:
    • wiaduktu WD-2 w ciągu drogi ekspresowej S-8 nad linią kolejową nr 326 Wrocław Psie Pole – Trzebnica o długości około 82 m
    • wiaduktu WD-3 w ciągu drogi ekspresowej S-8 nad drogą gminną Ramiszów-Pawłowice o długości około 50 m
    • wiaduktu WN-5 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi gminnej nr 4704011 o długości około 77 m
    • wiaduktu WN-6 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi polnej o długości około 67m
    • wiaduktu WN-7 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi powiatowej nr 1910D o długości około 68 m
    • wiaduktu WD-8 w ciągu drogi ekspresowej S-8 nad przejazdem gospodarczym o długości około 54 m
    • wiaduktu WN-9 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi powiatowej nr 1453D o długości około 69 m
    • wiaduktu WN-11 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi powiatowej nr 1341D o długości około 79 m
    • wiaduktu WN-12 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi powiatowej nr 1911D o długości około 73 m
    • wiaduktu WN-13 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi powiatowej nr 1913D o długości około 72 m
    • wiaduktu WD-14/15 w ciągu drogi ekspresowej S-8 o długości około 195 m
    • wiaduktu WN-16 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi gminnej nr 4706020 o długości około 67 m
    • wiaduktu WN-17 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi powiatowej nr 1480D o długości około 70 m
    • wiaduktu WN-18 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi gminnej nr 4717006 o długości około 66 m
    • wiaduktu WN-19 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi powiatowej nr 1472D o długości około 77 m
    • wiaduktu WN-20 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu łącznicy Węzła Dąbrowa o długości około 113 m
    • wiaduktu WD-A w ciągu łącznika drogi wojewódzkiej nr 340 nad linią kolejową nr 281 o długości ok. 69 m
  • budowa 2 przepustów ekologicznych, w tym:
    • przepustu ekologicznego PE-4 pod drogą ekspresową S-8 na rowie R-A3.2 o długości około 33 m
    • przepustu ekologicznego PE-10 pod drogą ekspresową S-8 na rowie R-M3 o długości około 34 m
  • budowa 12 przepustów żelbetowych ramowych z półkami dla zwierząt
  • budowa kilkudziesięciu przepustów rurowych żelbetowych
  • budowa kilkudziesięciu przepustów z rur PEHD
  • budowa oświetlenia zewnętrznego węzłów i MOP-ów
  • przebudowa lub budowa sieci elektrycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, telekomunikacyjnych
  • przebudowa rowów melioracyjnych
  • likwidacja przejazdu kolejowego na drodze wojewódzkiej nr 340
    • przebudowa urządzeń kolejowych w rejonie wiaduktu WD-A w ciągu łącznika drogi wojewódzkiej nr 340 nad linią kolejową nr 281 (przebudowa kolejowych sieci trakcyjnych, linii potrzeb nietrakcyjnych, kolejowych sieci telekomunikacyjnych, kolejowych sieci energetycznych)
  • budowa ok. 8,2 km ekranów akustycznych o wysokości od 4 do 6 m
  • montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu (bariery energochłonne, inne) i wykonanie oznakowania pionowego i poziomego
  • wycięcie kolidujących drzew i krzewów oraz nasadzenie zieleni niskiej i wysokiej.

Dodatkowo w ramach realizowanego zamówienia Wykonawca opracuje Projekt Budowlany i uzyska pozwolenie na budowę łącznika z drogą wojewódzką nr 340 o długości ok. 3,9 km wraz z:

  • przebudową urządzeń kolejowych w rejonie wiaduktu WD-A w ciągu łącznika drogi wojewódzkiej nad linią kolejową nr 281 (przebudowa kolejowych sieci trakcyjnych, linii potrzeb nieatrakcyjnych, kolejowych sieci telekomunikacyjnych, kolejowych sieci energetycznych)
  • budowę wiaduktu WD-A w ciągu łącznika drogi wojewódzkiej nr 340 nad linią kolejową nr 281 o długości ok. 69 m
  • budowę odwodnienia oraz przepustów drogowych
  • przebudowa kolidujących sieci elektrycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, telekomunikacyjnych.

W ramach zamówień uzupełniających Zamawiający przewiduje zamówienie budowy łącznika drogi wojewódzkiej nr 340 o długości 3,9 km.