Co nowego?
ETAP I Wrocław - Oleśnica
W dniu 06.10.2012 r. o godz. 14:30 został puszczony ruch...
czytaj dalej...ETAP II Oleśnica - Syców
W dniu 30.11.2012 r. o godz. 14:30 został puszczony ruch...
czytaj dalej...Instytucje zaangażowane w realizację projektu:


Etap I

Etap II

Nadzór:


Biura Projektowe:



Inni Uczestnicy:
Ministerstwo Infrastruktury Centrum Unijnych Projektów Transportowych Ministerstwo Rozwoju Regionalnego


NUMER KONTRAKTU:
ETAP I: GDDKiA/OWR/PO/59/R/R-2/2008
OPIS PROJEKTU
Projekt obejmuje zaprojektowanie i wykonanie drogi ekspresowej S-8 na dwóch odcinkach:
- ETAP I: od węzła,,Pawłowice" ok. 0+500 (km 0+497,88) do węzła,,Dąbrowa" w km 22+593,31,
Projekt obejmuje w szczególności opracowanie projektu budowlanego, projektów wykonawczych i realizację robót opisanych w zakresie prac.
KOSZT PROJEKTU:
ETAP I: 448 807 758, 80 PLN (brutto)
PRZEWIDZIANY CZAS REALIZACJI:
ETAP I: 33 MIESIĄCE i 17 DNI
Data zakończenia:
ETAP I: 17.09.2012 r.
ETAP I:
Podstawowe parametry drogi ekspresowej S-8:
- długość odcinka 22,1 km
- klasa drogi S
- kategoria ruchu KR 6
- prędkość projektowa 100 km/h
- prędkość miarodajna 110 km/h
- liczba jezdni 2
- szerokość jezdni 2x3,50 m
- szerokość pasa awaryjnego 2,50 m
- szerokość opasek wewnętrznych 0,50 m
- szerokość poboczy gruntowych 1,50 m
- dopuszczalne obciążenie na oś 115 kN
- skrajnie pionowe 4,70 m
Kontrakt obejmuje w szczególności opracowanie projektu budowlanego, projektów wykonawczych i realizację następujących robot na odcinku „Pawłowice – Dąbrowa”:
- budowa drogi ekspresowej S-8 o długości ok. 22,1 km
- budowa Węzła Łozina łączącego proj. drogę ekspresową S-8 z drogą powiatową nr 1453D
- przebudowa Węzła Dąbrowa łączącego proj. drogę ekspresową S-8 z drogą wojewódzką Nr 340 i drogą krajową nr 8
- budowa MOP-III Michałowice Płd. przy drodze ekspresowej S-8 w zakresie parkingów, dróg wewnętrznych, budynku WC, miejsc rekreacyjnych, zieleni i niezbędnej infrastruktury towarzyszącej (z rezerwą terenu pod przyszłą budowę stacji paliw i motelu).
- budowa MOP-III Michałowice Płn. przy drodze ekspresowej S-8 w zakresie parkingów, dróg wewnętrznych, budynku WC, miejsc rekreacyjnych, zieleni i niezbędnej infrastruktury towarzyszącej (z rezerwą terenu pod przyszłą budowę stacji paliw i motelu).
- przebudowa drogi gminnej nr 4704011 Pruszowice - Ramiszów na odcinku ok. 0,57 km – przejazd Ramiszów
- przebudowa drogi gminnej Ramiszów - Pasikurowice na odcinku ok. 0,37 km – przejazd Pasikurowice
- przebudowa drogi powiatowej nr 1910D Pasikurowice - Bukowina na odcinku ok. 0,45 km – przejazd Bukowina
- przebudowa drogi powiatowej nr 1341D Skarszyn - Długołęka na odcinku ok.0,43 km – przejazd Budziwojowice
- przebudowa drogi powiatowej nr 1911D Łosice - Kępa na odcinku ok. 0,99 km – przejazd Łosice
- przebudowa drogi powiatowej nr 1913D Januszkowice - Jaksonowice na odcinku ok.0,46km– przejazd Januszkowice
- przebudowa drogi gminnej nr 4706020 Januszkowice - Dobrzeń na odcinku ok. 0,35 km – przejazd Dobrzeń
- przebudowa drogi powiatowej nr 1480D Dobroszyce - Borowa na odcinku ok. 0,77 km – przejazd Stępin
- przebudowa drogi gminnej nr 4717006 Jenkowice -Smardzów na odcinku ok. 0,42 km – przejazd Jenkowice
- przebudowa drogi powiatowej nr 1472D Jenkowice - Oleśnica na odcinku ok. 0,46 km – przejazd Dąbrowa
- budowa dróg dojazdowych obsługujących przyległe tereny o łącznej długości ok. 34,9 km
- budowa systemu odwodnienia dla drogi ekspresowej i pozostałych dróg (rowy; rowy szczelne; zbiorniki retencyjne, odparowująco-infiltracyjne i odparowujące; kanalizacja deszczowa; urządzenia podczyszczające)
- budowa 17 obiektów inżynierskich o konstrukcji betonowej sprężonej lub żelbetowej o długościach ze skrzydłami podanych poniżej, w tym:
- wiaduktu WD-2 w ciągu drogi ekspresowej S-8 nad linią kolejową nr 326 Wrocław Psie Pole – Trzebnica o długości około 82 m
- wiaduktu WD-3 w ciągu drogi ekspresowej S-8 nad drogą gminną Ramiszów-Pawłowice o długości około 50 m
- wiaduktu WN-5 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi gminnej nr 4704011 o długości około 77 m
- wiaduktu WN-6 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi polnej o długości około 67m
- wiaduktu WN-7 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi powiatowej nr 1910D o długości około 68 m
- wiaduktu WD-8 w ciągu drogi ekspresowej S-8 nad przejazdem gospodarczym o długości około 54 m
- wiaduktu WN-9 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi powiatowej nr 1453D o długości około 69 m
- wiaduktu WN-11 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi powiatowej nr 1341D o długości około 79 m
- wiaduktu WN-12 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi powiatowej nr 1911D o długości około 73 m
- wiaduktu WN-13 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi powiatowej nr 1913D o długości około 72 m
- wiaduktu WD-14/15 w ciągu drogi ekspresowej S-8 o długości około 195 m
- wiaduktu WN-16 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi gminnej nr 4706020 o długości około 67 m
- wiaduktu WN-17 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi powiatowej nr 1480D o długości około 70 m
- wiaduktu WN-18 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi gminnej nr 4717006 o długości około 66 m
- wiaduktu WN-19 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu drogi powiatowej nr 1472D o długości około 77 m
- wiaduktu WN-20 nad drogą ekspresową S-8 w ciągu łącznicy Węzła Dąbrowa o długości około 113 m
- wiaduktu WD-A w ciągu łącznika drogi wojewódzkiej nr 340 nad linią kolejową nr 281 o długości ok. 69 m
- budowa 2 przepustów ekologicznych, w tym:
- przepustu ekologicznego PE-4 pod drogą ekspresową S-8 na rowie R-A3.2 o długości około 33 m
- przepustu ekologicznego PE-10 pod drogą ekspresową S-8 na rowie R-M3 o długości około 34 m
- budowa 12 przepustów żelbetowych ramowych z półkami dla zwierząt
- budowa kilkudziesięciu przepustów rurowych żelbetowych
- budowa kilkudziesięciu przepustów z rur PEHD
- budowa oświetlenia zewnętrznego węzłów i MOP-ów
- przebudowa lub budowa sieci elektrycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, telekomunikacyjnych
- przebudowa rowów melioracyjnych
- likwidacja przejazdu kolejowego na drodze wojewódzkiej nr 340
- przebudowa urządzeń kolejowych w rejonie wiaduktu WD-A w ciągu łącznika drogi wojewódzkiej nr 340 nad linią kolejową nr 281 (przebudowa kolejowych sieci trakcyjnych, linii potrzeb nietrakcyjnych, kolejowych sieci telekomunikacyjnych, kolejowych sieci energetycznych)
- budowa ok. 8,2 km ekranów akustycznych o wysokości od 4 do 6 m
- montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu (bariery energochłonne, inne) i wykonanie oznakowania pionowego i poziomego
- wycięcie kolidujących drzew i krzewów oraz nasadzenie zieleni niskiej i wysokiej.
Dodatkowo w ramach realizowanego zamówienia Wykonawca opracuje Projekt Budowlany i uzyska pozwolenie na budowę łącznika z drogą wojewódzką nr 340 o długości ok. 3,9 km wraz z:
- przebudową urządzeń kolejowych w rejonie wiaduktu WD-A w ciągu łącznika drogi wojewódzkiej nad linią kolejową nr 281 (przebudowa kolejowych sieci trakcyjnych, linii potrzeb nieatrakcyjnych, kolejowych sieci telekomunikacyjnych, kolejowych sieci energetycznych)
- budowę wiaduktu WD-A w ciągu łącznika drogi wojewódzkiej nr 340 nad linią kolejową nr 281 o długości ok. 69 m
- budowę odwodnienia oraz przepustów drogowych
- przebudowa kolidujących sieci elektrycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, telekomunikacyjnych.
W ramach zamówień uzupełniających Zamawiający przewiduje zamówienie budowy łącznika drogi wojewódzkiej nr 340 o długości 3,9 km.